" DE POTI SA MA AJUTI, NU-NTOARCE CAPUL,

IN LOCUL MEU PUTEA FI ALTUL,

PUTEA FI CHIAR COPILUL TAU

CE BINE CA NU E....SUNT EU... "

luni, 30 ianuarie 2012

Terapia de acasa III - teorie, practica si instinct de parinte...

    De curand am inceput un important curs ABA , care simt ca ma ajuta enorm si cu siguranta imi va fi de un real folos in tot ce mi-am propus in viitor pentru Cosmin ...Primul gand dupa primele ore de curs  a fost acesta :  teoria si practica in acest domeniu sunt vitale, dar mai important de atat - ele sunt amandoua la fel de importante , IMPREUNA si niciodata, dar niciodata,  una nu o poate exclude sau substitui pe cealalta...Daca la acestea se adauga instinctul de parinte sau daruirea si flerul ascutit al unui terapeut , programe de lucru atent  construite de toata echipa impreuna cu un coordonator iscusit, exista intr-adevar sanse foarte mari ca acel copil sa se apropie din ce in ce mai mult de recuperare...Acestia sunt intr-adevar factori hotaratori care tin strict de procesul terapeutic si ar mai fi de adaugat, ca la fel de importante raman in continuare varsta la care incepe copilul terapia, cat de intensiv este ea aplicata , gradul de implicare al familiei etc.
  Sunt multumita ca una dintre tehnicile pe care le-am aplicat instinctiv, citite " din carti" ( despre care am scris in alta postare cu referire la terapia de acasa) si anume " transferul intre operanti", este intr-adevar recunoscuta ca fiind deosebit de importanta in multe programe si are uriasul rol de a-l pregati pe copil pentru programele viitoare, pentru ca intotdeauna aceste programe trebuie construite unele " pe" altele .... "Transferul intre operanti" l-am folosit in programul de potriviri , culori, cifre iar in primul filmulet de mai jos este exemplificat si in programul de sortari...
   Pe scurt , chiar daca programul presupune sortarea de catre Cosmin a cartonaselor prezentate , pe aceeasi categorie ( aici in filmulet, categoriile sunt  " fructe" si " animale" )   , in loc de SD-ul : " Sorteaza" extind putin si spun " Sorteaza fructe" sau " Sorteaza animale" - astfel Cosmin are toate sansele sa extinda si in receptiv/expresiv categoriile , chiar daca in principiu e doar un program de sortari...La noi a functionat extraordinar de bine si in programul de receptiv, fiindca am transferat usor itemii si in expresiv, iar astazi Cosmin are peste 100 de notiuni genereale in expresiv , asa ca am ajuns si la stadiul de a invata spontan din mediu si mai mult de atat, de a le folosi functional in viata de zi cu zi....
   Asadar, in perioada imediat urmatoare ne vom lua " la tranta" cu propozitii lungi, apoi conversatie simpla , reciprocitate sociala etc....dar mai avem in fata  un drum lung de " batatorit" cu sute de exercitii si ore de lectii, insa acum, dupa toate aceste reusite, avem mai mult ca niciodata credinta ca SE POATE...
   Cosmin progreseaza deosebit de frumos, multumim lui D-zeu , iar de la o saptamana la alta invata tot mai multe lucruri noi, expresivul asa cum am  spus, efectiv a " explodat", pronuntia e din ce in ce mai buna si incet incet speram sa putem sa incepem si " conversatii" scurte...
    Luptam cu autismul si nu e usor...dar nici imposibil... Asa ca mergem tot inainte, ca inapoi nu mai avem ce face...




P.S. : In toate filmuletele prezentate din categoria " Terapia de acasa", "terapeutul" cu care lucreaza Cosmin, sunt chiar eu, mama lui....asadar : mult CURAJ dragi parinti...

Un comentariu:

  1. Iubitu` meu inteligent...nu l-am vazut dar il iubesc de nu mai pot!Trebuie sa facem in asa fel incat sa ne vedem.Mult succes Nico in continuare!Aveti 2 copii minunati!Va pupam

    RăspundețiȘtergere