" DE POTI SA MA AJUTI, NU-NTOARCE CAPUL,

IN LOCUL MEU PUTEA FI ALTUL,

PUTEA FI CHIAR COPILUL TAU

CE BINE CA NU E....SUNT EU... "

sâmbătă, 11 august 2012

Terapia de acasa VII - " Magia" cuvintelor...

   A sosit vremea cand in sfarsit putem simti " magia" cuvintelor din bagajelul lui Cosmin, atat de "gol" la inceput si  in care cu greu am adaugat cuvant dupa cuvant, pana ce astazi am ajuns sa-l stim atat de "plin"...

   E drept ca ne va lua ceva timp sa facem si putina ordine in acest bagajel minunat , dar cu rabdare, multa munca, speranta, credinta si iubire, orice este posibil...

   Deoocamdata aceasta " magie" a cuvintelor ne aduce achizitii din ce in ce mai multe, pe tot parcursul zilei. Acum e de ajuns sa-l sprijin pe Cosmin in propozitii sau conversatii , iar el stie sau invata deja cum trebuie continuat, iar aceasta abilitate a lui, incerc sa o transfer cat mai natural cu putinta in toate situatiile...

   Intre timp am profitat si de vacanta, am mers pe programe de mentinere, logopedie, invatare din mediu, dar si  notiuni cu adevarat utile la gradinita , plus programe care sa-i dezvolte capacitatea de a " povesti" cat mai mult, ceea ce vede, ceea ce face, ceea ce stie...
  
   La inceputul verii am avut si prima evaluare pe VB, extrem de riguros si atent realizata ,  pe baza a 2 teste complexe  deosebite, in urma careia a reiesit la Cosmin, foarte important, o dezvoltare  echilbrata pe toate ariile, astfel ca nu mai avem o " prapastie"  pe un palier anume ( cum era verbalizarea in trecut ), ci trebuie sa recuperam doar decalajele ,  intr-un ritm cat bun...

   VB-ul , aceasta ABA mult rafinata , ( axata pe comportamente verbale), cu siguranta la Cosmin, indiscutabil, este exact ceea ce ne trebuie la momentul de fata, cand trebuie sa dezvoltam foarte mult spontaneitataea limbajului deja existent si sa-l dezvoltam in continuare cat mai mult, iar in acelasi timp sa-i crestem si motivatia de a interactiona corect si cat mai mult cu cei din jur , prin initierea unei conversatii si nu numai...

  Ajutati si de " magia" cuvintelor , speram sa realizam cat mai multe lucruri minunate ...Doamne ajuta...

  






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu